Šis tas apie L – Karnitiną

Pagal Mauro Pasquale, James Wright

Muscle & Fitness

Retenybė, kad mokslininkai atskleistų ką nors nauja iš žmogaus fiziologijos. Bet jeigu jau už kažko užkibo, tai neliks nepastebėta ir sporto ekspertų, bandančių pritaikyti naujovę sportininkų reikmėms. Toks darbas vyksta ir Joe Weiderio tyrimų centre.

Iš pradžių žinia, kad gyviai turi nepaprastų savybių medžiagos o L – karnitino – specialistų rimtai nesudomino. Bet kai paaiškėjo, kad L-karnitino yra ir žmogaus organizme, kad ta medžiaga padeda naudoti riebalų audinį energijai, tapo aišku, kad šis biocheminis junginys (iš pradžių vadintas vitaminu B5) yra unikalus. Jo funkcijos – platesnės. L-karnitiną iš baltyminių amino rūgščių žmogaus organizme sintetina kepenys ir inkstai.

Kiekvieną ląstelę sudaro mitochondrijos – maži kūneliai. Jos ir yra energijos fabrikai – savotiškos baterijos. Kuo daugiau energijos gaunama iš mitochondrijų, tuo didesnė energija treniruojantis. Tikriausiai šį ląstelėse vykstantį procesą galima būtų palyginti su paprastu degimu: kuo daugiau malkų (riebalų) – tuo daugiau šilumos. Gi riebalus – kurą – į mitochondrijų vidų atgabena L-karnitinas. Kai šio preparato vartojama papildomai, padidėja glikogeno atsargos raumenyse, taip pat sumažėja riebalų audiniuose – jie greičiau sudega.

Žinoma, kad riebalai žmogaus kūne virsta į taip vadinamas ketonus, kurių dvi rūšys, pasirodo, yra anksčiau buvęs nežinomas energetinis kuras. Jeigu riebalų apykaita nėra sutrikusi, šių ketonų yra pakankamai. Jeigu atvirkščiai – organizmas, suvartojęs vieną energijos šaltinį (riebalus), ima vartoti kitą -raumenų ląsteles. Tad, savaime suprantama, tai didelė kai kurių ketonų reikšmė kultūristui.

L-karnitinas nors ir nedalyvauja ketonų transformacijoje, bet teigiamai veikia jų susidarymą, tuo normalizuodamas riebalų apykaitą.

Taip pat paaiškėjo, kad tie patys ketonai skatina ir augimo hormono, kuris neleidžia “suirti” raumenų ląstelėms, išsiskyrimą.

Sintetinis L-karnitinas paprastai vartojamas kasdien. Preparato veikimas pastebimas greitai: mažėja riebalų poodinis sluoksnis, daugiau jėgų, mažesnis raumenų katabolizmas (“irimas”).

· Produktas skirtas sportininkams kurie atlieka ilgesnes nedidelio intensyvumo treniruotes. Dažnai vartojamas antsvoriui mažinti derinant su aerobikos, bėgimo, fitness užsiėmimais. L-karnitinas padidina riebalinių rūgščių “transportą” per mitochondrijų membraną, tuo pačiu priduoda energijos atletui. Esant ilgesniam krūviui ir karnitino stygiui, raumuo norėdamas patenkinti energijos deficitą naudoja savo paties baltymus.

· Minimalus šio preparato kiekis per dieną sudaro 400 mg., maksimalus kiekis 4 g. Rekomenduojama šį kiekį gauti per keletą kartų, svarbu, kad paskutinė dozė būtų likus maždaug 1 val. iki treniruotės. Pageidautina per kartą suvartoti ne mažiau 50 mg. Ir ne daugiau 1 g. Pirmąją savaitę rekomenduojama vartoti iki 1 g per dieną, per kitas dvi savaites vartoti po 2 g per dieną ir tik po to patariama vartoti 3-4 g per dieną. Vartojimo trukmė 6-8 savaitės

Parašykite komentarą