Riebalų deginimas- kaip taisyklingai siekti šio tikslo?

Riebalų deginimo mitai. Vienas iš mitų susijusių su riebalų deginimu yra tai, kad pulsas yra vienas iš svarbiausių faktorių lemiančių riebalų deginimo intensyvumą aerobikos ir fitneso treniruočių metu. Teisingas širdies plakimo dažnumas sporto metu jeigu ir turi įtakos šiam faktoriui tai nebent būtų trečiojo rango. Daug svarbesni yra tokie apkrovų normatyvai, kaip dažnumas ir trukmė, bei tinkama mityba. Sekantys apmastymai ir faktai turėtu suteikti daugiau medžiagos apie nusistovėjusią dogmą „ riebalų deginimo pulsas“: Tiek sprinteriai tiek maratonų bėgikai turi labai maža riebalų kiekį raumenyse. Tačiau sprinterio figūra daug labiau atitinka grožio idealą to žmogaus, kuris lankosi fitneso klube. Tai reiškia, kad deginant riebalus galima rinktis kelis būdus: trumpas intensyvias treniruotes, taip pat ir ilgas ekstensyvias treniruotes Daugiausia riebalų sudeginame regeneracijos metu. Sportuodami 3 kartus per savaite galite per savaite sudeginti iki 1 kg riebalų. Tai atitinka 7600 sudegintų kcal. Per vidutines treniruotes yra sudeginama apie 500kcal. Taigi per tris treniruotes sudeginama apie 1500 kcal. Likę 6000 sunaudojami regeneracijos metu, tarp treniruočių. Visos rekomendacijos fitneso centruose dėl pulso yra nei itin tikslios. Pradedant nuo formulės maksimaliam pulsui bėgimo metu (220 –amžius): individualiai nuo žmogaus šios reikšmės kinta +/- 10-15 smūgių. Tai reiškia kad du skirtingi žmonės galėtu turėti skirtumą iki 30 širdies smūgių. Apie rekomendacijas treniruočių srityse procentuose maksimalaus širdies dūžių dažnume ( 65-85%)

 Žmogus A Žmogus B
Amžius20 metų20 metų
Maksimalus širdies dažnis  200200
Treniruočių intensyvumas 65%   130130
Treniruočių intensyvumas 85%170 170
Atkreipiant dėmesį i ramybės fazės pulsą galime gauti vėl ganėtinai didelius skirtumus
Ramybės būsenos pulsas 50 80
Maksimalus individualus krūvis ( galimi širdies dūžiai : maksimalus minus ramybės būsenos pulsas) 150 120
Treniruočių intensyvumas 65 97+50=14778+80=158
Treniruočių intensyvumas 85127+50=177 102+80=182

Gal būt dabar taps aišku, kodėl kai kurie žmonės jau net po mažiausio fizinio krūvio viršija jiems nurodytą treniruočių pulsą, o kiti, mindami dviratį fitneso klube, atrodo miegantys ir visiškai nejaučiantys krūvio, nors jų rekomenduojamas pulsas ir yra intensyvioje riboje.

Parašykite komentarą