Nutukimą gydys specialistai

Kompiuterio sudaryta programa padeda atsikratyti antsvorio. Nutukimas – tai ne tik estetinė problema. Tai yra liga, įtraukta į Pasaulio sveikatos organizacijos sudarytą ligų klasifikaciją. Iki šiol Lietuvoje dažniausiai būdavo gydomos tik pavojingos ligos, galėjusios atsirasti dėl didelio antsvorio. Kompleksinis, individualus ir ilgalaikis nutukimo gydymas nebuvo taikomas. Šių metų rudenį Kaune buvo atidaryti pirmieji šalyje nutukimo gydymo kabinetai, kuriuose antsvorio turintiems pacientams sudaromos individualios svorio mažinimo programos. Apie tokių kabinetų būtinybę dar praėjusiais metais pirmasis prabilo Nacionalinio kovos su nutukimu komiteto ir Vilniaus universiteto Kardiologijos klinikos vadovas profesorius Aleksandras Laucevičius. Nutukimą specialistai gydys pasitelkdami unikalią programą „Valgymo ir fizinio aktyvumo planavimo sistema“. Tačiau jie pripažįsta, kad be valios pastangų ir užsispyrimo sublogti nepavyks.

Parengta saugi programa Kauno bendrosios medicinos praktikos klinikos gydytojas Alfonsas Paliulis pažintį su antsvorio turinčiu pacientu visada pradeda nuo informacijos – ar žmogus jau bandė kada nors atsikratyti antsvorio, kaip jam sekėsi. Medikas pastebėjo, jog dažniausiai visi storulių bandymai sulieknėti savarankiškai buvo nesėkmingi. „Jiems pavykdavo per trumpą laiką numesti svorio, tačiau po kelių mėnesių jie papilnėdavo ir sverdavo dar daugiau nei anksčiau. Antsvorio turintys žmonės dažnai būna išbandę badavimą, išmano daugelį sveikos mitybos principų, tačiau juos įgyvendinti savarankiškai yra labai sunku“, – aiškino A.Paliulis. Pagal programą „Valgymo ir fizinio aktyvumo sistema“, kuri kiekvienam pacientui individualiai rengiama kompiuteriu, rekomenduojama per mėnesį numesti 2-3, bet ne daugiau kaip 4 kilogramus. „Tai – saugi programa, nors dažnam storuliui, pamačiusiam parengtą valgiaraštį, atrodo, kad jis numirs, jeigu valgys tik tiek“, – juokėsi A.Paliulis. Pirmiausia suformuluojama užduotis – nepriaugti svorio. Po to žmogus suvokia, kad jį galima ir sumažinti. Pavyzdžiui, atsikratyti 12 kilogramų žmogui rekomenduojama per 6 mėnesius. Greitai mesdamas svorį, žmogus badauja ir patiria stresą, todėl organizmas, tarsi laukdamas kažko baisaus, pradeda tausoti riebalus, tačiau eikvoja raumenis, vandenį. Riebalus organizmas pradeda laikyti atsargai, o kai neiškentęs badavimo žmogus vėl pradeda daugiau valgyti, prarasti kilogramai sugrįžta dvigubai. „Organizmas tada sureaguoja taip, kad reikia kaupti atsargas, nes gali vėl prasidėti badmetis. Todėl svorio reikia atsikratyti lėtai. Be to, per ilgą laiką žmogus įpranta gyventi sveikai“, – kalbėjo nutukimą gydantis specialistas.

Grietinę kabina šaukštais Naujoji programa žmogui leidžia valgyti viską, tačiau reikia rinktis liesesnius, mažiau angliavandenių turinčius maisto produktus. „Maistas yra energetinė medžiaga. Jei žmogus suvalgo tiek, kiek jam reikia energijai palaikyti, svoris nedidėja. Jeigu suvalgo daugiau, nei reikia organizmui, svoris pradeda kauptis“, – aiškino A.Paliulis. Gydytojas teigė, jog kartais nori griebtis už galvos sužinojęs, ką jo pacientai valgo. Vienas prisipažįsta per dieną sukertąs 8 cepelinus, 4 kotletus, 5 dešreles ir 5 keptuves blynų. Kitas stebisi, kad jo svoris didėja, nors jis beveik nieko nevalgo. Tačiau jis labai mėgsta grietinę, kurią kabina šaukštais.

Mitybos įpročių pagrindai Prieš rengdamas svorio mažinimo programą, A.Paliulis paprašo, kad žmogus surašytų, ką ir kiek mėgsta valgyti pusryčiams, pietums, vakarienei. „Sudarydami svorio mažinimo programą, mes parengiame savaitės valgiaraštį. Atsižvelgiame į žmogaus pomėgius, tačiau juos deriname taip, kad būtų galima valgyti įvairų maistą, ribojant tik jo kiekį ir riebumą“, – pasakojo A.Paliulis. Žmogus turi žinoti, kiek jam, atsižvelgiant į fizinį aktyvumą, reikia suvartoti kalorijų, kad svoris išsilaikytų, ir kiek – kad pradėtų mažėti. Visa tai apskaičiuoja kompiuteris. Programa rekomenduoja tokius maisto produktus, kad riebalai sudarytų ne daugiau kaip 30 proc. dienos raciono, angliavandeniai – apie 50 proc., o likusią dalį – baltymai. Valgyti reikia 3-4 kartus per dieną. Jeigu parenkamas patiekalas kuriame yra daug riebalų arba tos dienos valgiaraštis yra per daug radikalus, kompiuterio programa pataria koreguoti maitinimosi planus.

Būtinas fizinis aktyvumas Pagal svorio mažinimo programą parinkus valgiaraštį, kiekvienai dienai numatomas ir fizinis aktyvumas. Kartais užtenka pasivaikščiojimo, namų ruošos, bet daugiau kalorijų sudeginama pasirinkus konkrečią sporto šaką – bėgimą, plaukimą, svarmenų kilnojimus ir t.t. „Jei nori daugiau suvalgyti, turi daugiau judėti“, – paprastą ir visiems žinomą, tačiau dar labai retai naudojamą formulę pateikė A.Paliulis

Parašykite komentarą