Dar truputis apie mineralines medžiagas

Mineralinės medžiagos

Plieniniai raumenys, geležiniai nervai, auksinės rankos – kaip galvojate, iš kur visa tai atsiranda? Vien baltymų, riebalų ir angliavandenių tokiai konstrukcijai neužtenka, – bet kokiam žmogui reikia kartu su maistu gauti ir nemažą kiekį metalų, o taip pat ir kitų mikroelementų bei mineralinių medžiagų.

Ko Jums trūksta?

Gal būt Jūsų gyvenimo būdas dažnai lieka kaltas dėl to, kad organizme trūksta vienų ar kitų mikroelementų ? Pasitikrinkite:.

Jeigu Jūs: Jums greičiausiai trūksta:
Dažniausiai maitinatės konservais ir pusiau fabrikatais Mg, Ca, K, Co, Mn
Nemėgstate daržovių ir j.duonos, vaisius valgai retai Kalio,Magnio
Visiškai nevalgote žuvies Jodo
Mėgstate saldumynus ir nemėgstatei ilgai valytis dantų Floro
Vartojate daug alkoholio Magnio ir Cinko
Dar nemetėte rūkyti Seleno
Negalite gyvent be juodos kavos ar stiprios arbatos Geležies
Dažnai vartojate antibiotikus Kalio ir Magnio
Kelis kartus per savaitę vartojate nuskausminančiuosius Geležies
Jums reguliarios problemos su skrandžiu Na, K, Fe, Zn, Cr
Jums amžinas stresas Kalio, Magnio, Cinko
Laikotės dietos, per dieną suvartojate mažiau nei 1500kcal Visų mikroelementų

Mikroelementų mūsų organizmuose iš tiesų labai nemažai. Pavyzdžiui 70kg sveriančio žmogaus organizme apie 4kg sudaro gryni mikroelementai. Ir jeigu juos visus pašalinti – kūnas, tiesiog kaip koks siūlas, grius ant žemės, nežiūrint į tai, kad visi baltymai, riebalai ir angliavandeniai liks kartu su juo. Viduje mūsų organizmo nevyksta nei viena reakcija, kurioje nedalyvautų mikroelementai. Nežiūrint į jų svarbą, mūsų organizmas mikroelementų visiškai netaupo. Kiekvienas lašas prakaito, kraujo, ašaros, – žodžiu kiekvienas skystis mūsų viduje savyje turi vienų ar kitų mikroelementų. Todėl prakaituodami ir ne tik, pradanginame daugybę mums reikalingų medžiagų. Ir nėra jokios garantijos, kad pietaudamas gražinsi juos visus atgal į savo vietas. Žinoma, į meniu įeina ir taip daugybė metalų ir nemetalų. Bet pabandykit atspėti, kokio būtent tau dabar reikia! Pajausti šito gal būt negali. Galvojama, kad tik nėščios moterys jaučia, kokio joms mikroelemento reikia ir iškarto siunčia savo vyrus nupirkti viena ar kitą deficitinį produktą, kuriame yra šis mikroelementas. Visi, kas nėra nėščios moterys, skaitykite toliau, kad sužinotumėte kaip protingai maitintis, kad gautumėte kuo daugiau jums reikalingų mikroelementų.

  • Taisyklė 1. Maitinkites įvairiai. Kuo įvairesnis meniu, tuo daugiau šansų, kad netrūks nei vieno mikroelemento. Bet netgi pats įvairiausias meniu negarantuoja tai, kad įvykdėte visus savo organizmo užsakymus. Nes kai gaminame valgyti, dažniausiai prarandi daugybę mikroelementų. Pavyzdžiui šviežios daržovės po 5 min. verdančiame vandenyje praranda apie 3/4 savo mikroelementų.
  • Taisyklė 2. Grilis, fritiūrinė ir keptuvė sulaiko mikroelementus geriau, nei puodas su verdančiu vandeniu. Kuo daugiau skysčio aplink produktą, tuo daugiau mikroelementų bus prarasta. Žinoma dėl to nuo išvirto maisto atsisakyti negalima, bet panaudotą vandenį geriau naudoti sriubai ar kaip padažą.
  • Taisyklė 3. Kuo mažiau pjaustytas produktas, tuo daugiau mikroelementų jame lieka. Pjaudami produktą, ardome jo ląsteles, iš kurių išteka sultys, kartu su savimi išnešdamos daugybę mikroelementų. Kuo aštresnis peilis tuo mandagiau jis elgiasi su ląstelėmis. Ir plauti daržoves ar vaisius reikia iki tol, kaip jas pradedate pjaustyti, nes šaltas vanduo išneš beveik visus mikroelementus iš pažeistų ląstelių.
  • Taisyklė 4. Užšaldymas beveik nepakeičia produkto mineralinių medžiagų. Taip nepasakysi apie konservavimą. Pusiau fabrikatai išlaiko tik 40% pradinių mineralinių medžiagų. Jeigu esate priversti maitintis konservais ir pusiau fabrikatais, tai nepamirškite sutvirtinti save daržovėmis ir vaisiais. Kas liečia mikroelementus tabletėse ir kitokiuose „kombikormuose“, tai joks mokslas dar neįrodė kad jie iš tikrųjų veikia, nors farmakologija juos leidžia didžiuliais kiekiais.
  • Taisyklė 5. Mineralinis ir mineralizuotas vanduo tai garantuotas mikroelementų teikėjas. Magnis, natris, siera, kalcis, kalis – visi šitie būtini elementai būna mineraliniame vandenyje ir organizmas juos labai lengvai įsisavina. Kam kokį vandenį gerti? Sportininkams reikalingas magnis ir kalcis (kad palaikytų raumenys ir nervus darbinėje fazėje), o tiem kas meta kilogramus ir laikosi dietos – natris ir chloridas.

Gaila, bet dar iki šiol niekas nerodo būdo greitai sužinoti kokių būtent mikroelementų mums trūksta šiuo momentu. Dabar mokslininkai bando tai nustatinėti pagal nagus ir plaukus. Gal kada nors užsidėję ant galvos kokią specialią kepurę sužinosime ko mums trūksta ir iškarto lėksime prie stalo valgyti vienokio ar kitokio maisto. Kol kas mokslininkai gali tik pasakyti kokie žmonės labiausiai rizikuoja tapti mikroelementų stokos aukomis. Tai alkoholikai, žmonės kurie geria daug kavos, žmonės kurie gyvena stresinį gyvenimą, taip pat žmonės dažnai naudojantys medikamentus.

Be aukščiau minėtu žmonių į rizikuojančių grupę įeina sportininkai ir fitneso gerbėjai (dėl to kad sunaudoja labai daug energijos ir labai prakaituoja), bet šios dvi žmonių kategorijos dažniausiai prižiūri savo sveikatą, todėl jų atveju rizika mažesnė.

Parašykite komentarą