Angliavandeniai: 6 Faktai apie tai

Per daug angliavandenių storina, organizmas kaupia juos riebalų pavidalu, per mažas jų kiekis – stabdo raumenų augimą. Taigi mūsų tikslas yra išmokti- susipažinti ir suprasti kaip kiekvieno iš mūsų organizmas naudoja, ir pasisavina angliavandenius, ir šitomis savybės naudotis.

Angliavandeniai pastaruoju metu ypač stipriai yra kritikuojami ir laikomi vienais iš pagrindinių kaltininkų paplitusioje, viršsvori turinčių žmonių, „epidemijoje“ . Tuo pačiu metu kai įvairūs dietos specialistai bei mitybos ekspertai pradėjo kritikuoti angliavandenių vartojimą, prekybos centrų lentynas užpildė įvairūs produktai, kuriuose labai mažas angliavandenių kiekis. Ši tendencija ypač sparti vakarų Europoje bei JAV.

Sporto pasaulyje, o ypač kultūrizme ir fitnese angliavandeniai taip pat ne visada yra giriami, nors reikia pripažinti, jog priklausomai nuo fizinių krūvių ir kiekvieno iš mūsų organizmo individualių savybių angliavandeniai gali vaidinti tokia pat svarbia rolę raumenų masės auginime, kaip ir baltymai. Sakote tai nesąmonė? Leiskite sekančiais faktais pabandyti paaiškinti ką aš turiu omenyje.

Keletas faktų apie angliavandenius :

Neginčijama yra tai, kad baltymai yra pagrindinė statybinė medžiaga raumens audinio statyboje, tačiau ir angliavandeniai labai stipriai gali, ir įtakoja, augimo procesus organizme. Tiek raumenų masės augime, tiek riebalų kiekio juose mažinime ( deginime ). Nepakankamas angliavandenių vartojimas laikantis dietos, gali sukelti lieso raumenų audinio praradimą. Auginant raumenis angliavandeniai padeda sumažinti Kortizolio kiekį kraujyje, taip pat stimuliuoja testosterono gamybą bei padeda didinti insulino kiekį kraujyje. Angliavandeniai labai stipriai pagerina baltymų bei kitu maistinių medžiagų transportavimą ir raumens ląsteles.

Kiek sėkmingai Jūs auginate raumens masę arba deginate riebalus iš esmės priklauso nuo gliukogeno kiekio Jūsų kraujyje. Gliukogenu yra vadinami organizmo rezerve (raumenyse) sukaupti arba nesunaudoti angliavandeniai. Jeigu Jūs su maistu suvalgote daugiau angliavandenių, nei Jūsų organizmui reikia, dalis jų yra kaupiami kepenyse ir raumenyse, kur jie yra saugomi kol bus sunaudoti. Suvalgote su maistu mažiau angliavandenių – mažėja gliukogeno atsargos kadangi angliavandeniai iškart yra sunaudojami energijai gauti.

Išvada: Yra labai svarbu palaikyti pakankamą kiekį gliukogeno atsargų organizme. Kuo geriau šis balansas yra kontroliuojamas, tuo lengviau Jūs galėsite pasiekti savo fitneso tikslus. Sekantys 6 faktai apie angliavandenius tikiuosi padės jums siekti dar geresnių, aukštesnių tikslų ir Jūsų KŪNAS taps TVIRTAS.

Faktas nr.1 Angliavandeniai ir vanduo

Kuo daugiau vandens patenka į Jūsų raumenis tuo geresnė yra tikimybė stimuliuoti jų augimą, taigi svarbu yra stengtis visais įmanomais būdais išvengti dehidratacijos. Tuo pačiu yra svarbu stebėti savo vartojamų angliavandenių kiekį ir palaikyti jį tam, kad raumenų augimas nebūtų stabdomas. Sudarydami gliukogeną, angliavandeniai jungiasi su vandeniu. Padidintas gliukogeno kiekis Jūsų raumenyse taip padidina kaupiamo vandens raumenyse kiekį ir padeda treniruočių pasėkoje gerinti augimo procesus juose. Šis efektas siejamas su tuo, kad raumens ląstelių sienelės tempiasi padidėjus vandens kiekiui pačioje raumens ląstelėje.

Faktas nr.2 Gliukogeno atsargos

Gliukogeno atsargos svyruoja priklausomai nuo atleto. Paprastai yra taikoma taisyklė: kuo sunkesnis atletas, tuo daugiau angliavandenių gali jis pasisavinti. Sunkesni- daugiau raumenų masės turintys, paprastai būna geriau išvystę sugebėjimą kaupti angliavandenius, nei jų kolegos turintys mažiau raumenų masės.

Parašykite komentarą